مشاوره و سفارش ترجمه 02166176917-09364343003 ایمیل: kian.translator@gmail.com

تمام نکاتی که در مورد ترجمه مدارک صادر شده از مراکز تحصیلی زیر مجموعه وزارت علوم باید بدانید:

مراحل تائید مدرک تحصیلی برای ترجمه:

متقاضیان ترجمه رسمی مدارک تحصیلی با تاییدات دادگستری و وزارت خارجه می باید در وهله اول مدارک خود را از طریق آدرس اینترنتی فوق و طبق دستور العملی که در  فایل راهنمای ثبت در سامانه تایید مدارک  ارایه شده در سامانه بارگذاری نمایند و پس از پرداخت اینترنتی و دریافت کد رهگیری منتظر تایید مدارک توسط موسسه یا دانشگاه صادر کننده باشند.
توجه داشته باشید متقاضی باید در ابتدا با ورود مشخصات خود یک پروفایل به اسم خود در سیستم بسازد. سپس با بارگذاری اسکن مدارک بر روی سامانه نسبت به تایید آن اقدام کند. پس از تایید مدارک توسط دانشگاه، تصویر مدارک آپلود شده در فرمتی قرار میگیرد که یک کد QR برای بررسی صحت آن الصاق شده و شما می توانید این صفحات را از روی سایت پرینت کرده و به همراه اصل مدارک خود به دارالترجمه ارایه نمایید.
به هنگام ثبت نام اولیه توجه داشته باشید که در سیستم جدید تایید مدارک، برای هر شخص فقط یک شماره می توان در سیستم ثبت نمود و در پروسه ثبت نام پیامک های تایید به آن شماره ارسال می شوند. چنانچه پس از مدتی فرد بخواهد در سیستم مدرک جدیدی ثبت نماید و به شماره همراه قبلی دسترسی نداشته باشد، امکان دریافت کد تایید و ادامه پروسه آپلود مدارک را نخواهد داشت. پس در ثبت شماره همراه خود دقت فرمایید و چنانچه دوستان یا بستگان شما امور ثبت شما را انجام می دهند به این مسئله دقت داشته باشید.
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سیستم وزارت علوم
برای ثبت نام در سیستم وزارت علوم بایستی مدارک و مستنداتی را ارائه دهید تا در مرحله اول به تائید هویت برسید تا برای تائید مدارک شما اقدامات لازم صوررت پذیرد به همین منظور ارائه مدارک زیر برای ثبت نام در سیستم الزامی است.
اسکن تمام صفحات شناشنامه اسکن پشت و روی کارت ملی اسکن مدارکی که قصد تایید آنها هست اسکن مدارک مقاطع تحصیلی دانشگاهی قبلی. (چنانچه فرد در مقاطع تحصیلی قبلی در دانشگاه آزاد تحصیل کرده، فقط دانشنامه کفایت می کند، ولی اگر در دانشگاههای زیر مجموعه وزارت علوم بوده، باید ریز نمرات مقاطع تحصیلی قبلی را نیز ارایه کند)نامه لغو تعهد برای فارغ التحصیلان دوره روزانه دانشگاههای سراسری کارت نظام وظیفه برای آقایان کارت بانکی به همرا رمز دوم برای واریز مبالغ به صورت آنلاین ایمیل فعال که منحصرا برای شخص بوده و قبلا در سامانه ثبت نشده اسکن پاسپورت برای اتباع خارجی دانش آموخته.
سوال متداول در مورد مدارک دانشگاههای پیام نور و علمی-کاربردی این است که آیا پس از صدور مدارک توسط شعبه تحصیلی، مدارک را سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور و علمی-کاربردی باید مهر و تایید نمایند یا خیر؟ پاسخ اینست که خیر و فقط مهر شعبه صادر کننده برای آپلود بر روی سامانه وزارت علوم کفایت می کند.
نکته ی دیگر در مورد شعب اقماری دانشگاههای سراسری و دانشگاههای غیر انتفاعی می باشد. این دانشگاهها در هر استان زیر نظر یک دانشگاه مادر و بزرگ فعالیت میکنند. به طور مثال شعبه جیرفت دانشگاه باهنر زیر نظر دانشگاه باهنر کرمان بوده و اگرچه مدارک تحصیلی توسط خود شعبه اقماری صادر می شوند، اما قبل از آپلود مدارک، دانشگاه مادر باید صحت اعطای مدرک را تایید نمایند.
نکته: توجه داشته باشید که سامانه وزارت علوم فقط و فقط برای دانش آموختگان زیر مجموعه وزارت علوم می باشد و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد باید به صورت حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مراجعه نمایند.
نکته: آن دسته از متقاضیان که سابقا موفق به اخذ مهر تایید وزارت علوم شده اند، نیازی به تایید مجدد و اخذ کد QR ندارند.